SUD DE LA FRANCE

Jõudes Lõuna-Prantsusmaale, oli meie esimene peatus väikeses külakeses Aix en Provence rajoonis Alpide jalamil, mille nimeks oli Tourtour. Linnake oli üsnagi pisike ning elanikke polnud seal palju, kuid vaade oli meeletult ilus, nii meie villast, kui ka Tourtouri peaväljakult. Käisime seal kirbukal ning kohalikus toidupoes. Esimese nädalakese ööbisimegi selle linnakese kõrval. Kahjuks ei läinud meil ilmaga eriti hästi, kohale jõudes oli seal 10 kraadi sooja, sama ilm, mis Eestis sel ajal oli, kuid õhkkond oli palju meeldivam ning tuju halb ilm ei kõigutanud, sest see oli ju ometigi Lõuna- Prantsusmaa, kuhu me jõudnud olime!

Esimesed paar päeva avastasimegi Tourtouri ning selle ümbruskonda. Läbi Tourtouri viis üks ühesuunaline tee, millest hargnesid siis pisikesed tänavakesed. Lähedal oli veel Villecroze ning Salernes, kus asus esimene suurem toidupood. All pildil on näha ühe hea restorani sisehoov, mis oli väga hubane, sooja ilmaga oleks seal perfektne istuda olnud :)

Me rentisime kahe pere peale villa imeilusa vaatega mägedele. See oli väga armas maja nii seest kui ka väljast. Lisaks oli meil bassein, aga kuna ilm polnud eriti soe, oli ka vesi külm ning me käisime vist ainult korra ujumas. Siiski oli see üks väga hubane maja!

Kui peale paari linnakese külastust kõik magama jäid, otsustasin ma meie toa väga kitsal aknalaual istuda, "The perks of being a wallflowerit" lugeda ning õhtupäikest nautida. Õnneks ma alla ei kukkunud, aga võimalus selleks oli küll :D

Salernes'i linnast leidsime esimese turu, kus müüdi ka värskeid puu- ja juurvilju. Õnnelik Hannah sai hoida käes suurt kastitäit kõike head-paremat Prantsusmaa aedades kasvanut. Õhtul tegime väga häid ube ning lillkapsast juustuga + grillisime kala! Ja seal sai värskeid maasikaid, mida Eestis sel ajal veel ei saanud, perfection!!

Kui me tenniseväljakuid otsimas käisime, astusime läbi ka Provence trühvlilinnast Aups'ist, mis oli meie oma linnakesest veidi suurem ning mille tänavad olid kõik nii armsad ning maagilised.

Peale üht hommikust 4.5 km jooksu läbi Tourtouri ( tõus oli 137 m järsult mäest üles) sõime ruttu ühed kreeka jogurtid maasikate ning meega, istusime autosse ning sõitsime Saint Tropez'i! See imeline linn oma suurte jahtide ning turistidest umbes tänavatega jättis siiski niivõrd idüllilise mälestuse. Vaatasime neid paate ning valisime kõik oma lemmikud välja, minu lemmik oli suur valge paat, millel oli 3 surfilauda peal (not obvious at all). Samuti sain käia esimest korda oma elus LADURÉES!!!!

Vahepeal, kui me väikse pausi tegime ning sadama äärde pinkidele istusime (piltidel), joonistasin ma oma märkmikusse seda sama vaadet. Kogu linn sagis meie ümber ning igalpool oli näha rõõmsaid turiste ning kilkavaid lapsi. See oli ka esimene kord reisi jooksul, kui oli tegelikult palav ning päike paistis!

Peatänavatelt veidi kõrvale jalutades leidsime linna kõrgeima künka ning sealt avanes taas imeline vaade kogu linnale + me nägime ühte kunstnikku sama mäe nõlval linnavaadet maalimas, mis oli nii lahe!

Järgmine päev oli selline sportimise & lebotamise päev. Õhtul läksime meie villast 200 m kaugusel asuvasse restorani Petit Auberge, mis oli niiivõrd armas koht! Kuna ma olin ainus, kes prantsuse keelt rääkis, hakkasin kõigile menüüd seletama. Meile pakuti kõigile alustuseks roosat vahuveini, mis oli nii hea ning empsilt / issilt küsimata valati mulle & kaarlile ka valget veini, mida suured tellisid. Saime veel koka poolt üllatussööke, mille eest nad isegi raha ei küsinud! Samuti oli meie kelner (kes oli seal põhimõtteliselt ainuke kelner, see oli siuke pisike koht) meeletult sõbralik! Ka restorani omanik tuli meiega rääkima & me rääkisime, et kust me tuleme ja mis ilm igalpool on jne. Kui me oma viimast õhtut Tourtouris sinna samma restorani tähistama läksime, surus see sama kelner meil kätt ja tervitas meid sõbralikult nagu vanu tuttavaid. Seekord ma eelrooga ei võtnud, sest ma teadsin kui suured kõik toidud on ning ma ei jaksanud, aga siis märkas selle restorani omanik seda, et ma olen ainuke, kellel pole toitu ning ta tõi mulle tasuta ühe eelroa uuest menüüst maitsta, no nii südamlik :)

Hommikune vaade meie villast mägedele.
Samuti see hetk, kui sa avad hommikul oma aknaluugid ning avaneb vaade mäeorule, puhub soe tuul, paistab päike ning linnud laulavad. Manifique!

Üks päev otsustasime jalutada kõrvallinna Villecrozesse selle asemel, et sinna jälle autoga sõita. Leidsime 4 km matkaraja läbi Tourtouri lähedase küla otse Villecrozesse. Laskusime 210 m ning jalutasime mööda kunagist karjateed, mis oli kivine, aga vaade seeest oli suurepärane! Käisime kohalikus pargis ning istusime peaväljaku äärde baari, sest väljas hakkas sadama, ning jälgisime kohalikku rahulikku külaelu. Perfektne puhkus!

Üks päev võtsime ette tripi Alpide eelmäestikesse, kus voolas helesinist väri jõgi/kärestik. Vaade oli super, tõusime isegi 1350 m kõrgusele merepinnast, autoga! Hästi lahedad olid kõik need matkarajad, mis sinna alla jõe äärde olid ehitatud, aga selleks oleks pidanud võtma terve päeva, et neid avastama minna, seega jätsime need vahele. Sinna sõites sõitsime läbi paari kolme mägikülakese, mis olid täiesti välja surnud, kuid siiski armsad ja idüllilised.

Eriti lahe oli see, et sinna jõe ääres asuvasse linna oli tehtud selline keskus, kust sai tellida igasuguseid erinevaid ekstreemseid trippe a la rafting selles kärestikus, mida ma kindlalt teha tahaks, see oli nii vinge, kuidas nad oma raftingupaatidega seal sõitsid. Samuti on korraldatud võimalus teha vabalaskumisi nendelt kaljudelt alla jõe äärde, nii et sa lihtsalt hüppad sealt alla mingi köie otsas. Lisaks sellele nägime me kaljuronijaid, kes sinna alla ronisid. Ma oleks niiväga tahtnud ka proovida, aga empsile väga ei meeldinud see idee as ta kardab kõrgust.

Vähemalt sain ma 1350 m kõrgusel vaateplatvormil titanicut teha, mis oli megavinge, tuul oli nii tugev!

eelviimane õhtu meie villas, tegime endale grand õhtusöögi! (magustoiduks makroonid)

Ostsime empsiga enne reisu endale selle suure Prantsusmaa raamatu, kus olid kõik erinevad kohad/ linnad märgitud + mida kus teha. Tegelikult tuli see isegi kasuks, seal oli päris palju huvitavaid kohti märgitud. Seega otsustasime ükspäev minna 100 km kaugusel asuvasse Provence linna Aix en Provence, mis oli imeilus! Jalutasime mööda linna ringi ning nautisime vihmajärgset värsket õhku. Aix on tuntud kui purskaevude linn ning neid seal juba jagus- pea iga suurema ristmiku/ ringtee keskel oli suur purskaev. Samuti oli seal ka suur suur shopingcenter, aga kuna kogu mu pere vihkab shoppamist, jalutasime sealt mööda. Selle asemel käisime ühes kohalikus magusapoes, kust sai erinevatesse ilusatesse vanaaegsetesse metallkarpidesse omal valikul kaaluküpsiseid osta, mis olid nii head!

Enne, kui me Nice'sse läksime, käisime läbi Prantsusmaa parfüümipealinnast Grasse'st, kus külastasime ühte kolmest parfüümimuuseumist ning käisime paaris lõhnapoes. Sain endale sealt hästi hea lõhnaga lõhnaõli ning ostsime paar küünalt ning seepi kaa. See muuseum oli päris lahe isegi, sinna oli orgunnitud erinevad lõhnad, mida nuusutada sai, nt kanep ja tubakas jne :D

Erinevalt Tourtourist oli meil Nice's suur apartment, mille teisel korrusel oli hiiglasik bassein ning imeline vaade linnale! Kahju ainult, et ilm nii külm oli, seal oleks olnud nii mõnus lihtsalt istuda ning vaadet ja basseini nautida. Õnneks saime me vähemalt ühe korra ujumas käia, peale seda istusime prantsuse siidritega üleval ning nautisime veel viimast vaadet enne, kui välku hakkas lööma.

Muidugi ei saanud jätta külastamata Nice turgu, mis oli no niiii mõnus- kohalikud oma puu- ja juurvilju kauplemas, teised kohalikud (tunned ära selle järgi, kellel koer kaasas on) oma kindlalt müüalt toiduaineid ostmas ning ülejäänud 2/3 moodustasid turistid. Õnneks lahkusime me sealt siiski meloni, maasikate ning apelsinidega, mis kõik maitsesid väga hästi :) Samuti müüdi seal tohututes kogustes lilli, eriti palju oli seal pojenge, mis on mu lemmiklilled ning mida oli niivõrd raske sinna jätta :(

Jalutasime veel Anglais' promenaadil, käisime linnas ringi, sõime jäätist (sest ilm läks väga palavaks viimasel päeval) ning otsisime mulle lõpukleiti, mille me ka leidsime :) Nice on niii mõnus linn, meie apartmendist tuli jalutada 720m ehk 351 trepiastet alla, et jõuda trammipeatusesse, kust sõitsime trammiga kesklinna. Sõime kõik õhtud väljas, viimasel õhtul käisime kusjuures peaaegu meie maja kõrval olevas kohalikus restoranis, kus oli palju kohalikke ning me olime ainsad turistid. Söök oli taas superhea ning me olime nagu õhupallid, kui me koju jõudsime. Tahtsime kaarliga veel ühe aia mandariinipuust mandariine varastada, seega kaarel viskas seda puud mahakukkunud mandariiniga, mis üllatus üllatus kukkus maja ees seisva aeuto katusele, mille peale me ära jooksime :D

Nice rand oli nii mõnus, peale mu lõpukleidi ostmist läksimegi empsiga ning viskasime sinna kividele pikali ja lihtsalt puhkasime. Ujumiseks oli vesi siiski veidi liiga külm.. (mina alumisel pildil roosade pükstega)

Samal hommikul, kui me turul käisime, käisime ka turu ääres olevas kohvikus, kus oli taas palju inimesi koertega. Seal oli maailma parim õuna tart-tartlet ning võicroissandid ning kakao! Enne olin veel Tallinnasse paar makrooni ostnud ning see pagariäri lõhnas nii hästi seest, ma oleks tahtnud selle tühjaks osta :D

See oli üle pika aja üks nii mõnus reis ja ma jäin väga rahule :) Iga kell oleks nõus tagasi Nice'sse minema :)